بهترین آموزش ساخت رزومه

قصد دارید رزومه بسازید و برای شغلی اپلای کنید؟ صفر تا صد ساخت رزومه رو اینجا بخونید تا یک رزومه حرفه‌ای بسازید. این بهترین و کامل‌ترین و جامع‌ترین آموزش ساخت رزومه در کهکشان است!

بهترین آموزش ساخت رزومه

یک رزومه خوب، راهی برای رسیدین به یک شغل رویایی است. اگر رزومه شما ضعیف باشه، ممکنه هفته‌ها یا حتی ماه‌ها منتظر یک دعوت به مصاحبه و پاسخ اولیه بمونی. پس وقتی می‌تونی یک رزومه خوب داشته باشی، چرا که نه؟ یکمی وقت بزار و رزومه خودت رو حرفه‌ای کن، اونوقت می‌بینی چقدر نرخ دعوت به مصاحبه‌هات بالا میره.

بنابراین احتمالا از خودت می‌پرسی که چطور می‌تونی یک رزومه خفن بنویسی که ریکروتر و منابع انسانی و استخدام‌کننده‌ها رو به‌خودش جذب کنه تا بخوان شما رو به مصاحبه دعوت کنن. جای درستی اومدی!

توی این راهنما هر نکته‌ای که درباره رزومه ممکنه وجود داشته باشه رو از منابع معتبر جمع کردم تا به شما آموزش بدم که چطور اون رزومه خفن خودت رو بسازی و یه آفر توپ باهاش بگیری:)

سعی می‌کنم این آموزش رو به روز نگه دارم

آموزش گام به گام ساخت رزومه

وقتی یه‌کار بزرگ رو به تیکه‌های کوچک تقسیم کنیم میبینیم که چقدر راحت‌تر میتونیم انجامش بدیم. پس ببینیم مرحله به مرحله چطور باید پیش بریم.

در ادامه به‌ترتیب، بخش‌های مختلف رزومه رو بررسی می‌کنیم. توضیح میدیم که چی بنویسید و چطور بنویسید تا برجسته شوید و به‌شغلی که لیاقتش رو دارید برسید.

چک لیست رایگان نوشتن رزومه

خب کارت تموم شد؟ به‌نظرم وقتشه که این لیست پایین رو چک کنی تا مطمئن بشی همه نکاتی که گفته شده رو توی رزومه خودت رعایت کردی.

چک لیست نوشتن رزومه رو کامل کن
چک لیست نوشتن رزومه رو کامل کن
بیا کارها رو شروع کنیم! کافیه روی هر کدوم کلیک کنی.

اگه همه موارد رو رعایت کردی واقعا بهت تبریک می‌گم. به‌نظر میرسه به نحوه نوشتن رزومه تسلط پیدا کردی و می‌تونی برید سراغ پیدا کردن شغل‌های جذاب. اگه موردی بوده که رعایت نکردی هم اشکال نداره، کمی وقت بزار و سعی کن اون‌ها رو تا حد امکان برطرف کنی.

منابع

این مقاله با استناد به منابع مختلفی نوشته شده و در ادامه با مستندات تکمیلی ترکیب شده که لیست اون‌ها رو میتونید در ادامه ببینید و متن اصلی رو در صورت تمایل مطالعه کنید. هر چند مطمئن باشید سعی کردم چیزی جا نیافتاده باشه.

اگه شما هم نکته‌ای دارید که اضافه کنید یا فکر میکنید بخشی نیازمند اصلاح است، ممنون میشم اون رو برام بفرستید تا بتونم آپدیت کنم تا یک مرجع کامل برای نگارش رزومه به فارسی داشته باشیم.

کاورلتر

اگه تا اینجا رسیدید، شما قدم اول برای پیدا کردن یک کار رویایی رو با موفقیت گذروندید و خوندن این مقاله بود ولی این کافی نیست و باید دست به ‌کار بشید و رزومه خودتون رو بنویسید. وقتی نوشتید بعدش می‌تونید برگردید به این قسمت و بقیه رو ادامه بدید:)

مرحله بعد نوشتن کاورلتر هست. یه نامه که انگیزه شما برای اون شغل رو به استخدام‌کننده نشون بده تا با ترکیب رزومه آن‌چنان خواننده رو ذوق‌زده کنه که بخواد شما رو به مصاحبه دعوت کنه.

امیدوارم بازخورد این آموزش ساخت رزومه مثبت باشه تا انگیزه‌ای باشه برای نوشتن بخش‌های بعدی…

لازم به ذکر است که جرقه نوشتن این مقاله وقتی رخ داد که تعداد زیادی رزومه در گروه تلگرام TechImmigrants ارسال میشد و بخش زیادی از اون‌ها دارای اشکالات مشترک بود. پس سعی کردم با نگارش این مقاله یک روش استاندارد برای نگارش داشته باشیم.

در آینده تلاش میکنم نکات و ترفندهایی رو درباره بهتر رزومه ذکر کنم یا همین مقاله رو آپدیت کنم. هم‌چنین فکر میکنم کاورلتر بخش مهمی از فرآیند اپلای هست و نباید دست کم گرفته بشه. از همین جهت یک آموزش کامل درباره نحوه نوشتن کاورلتر هم در آینده خواهم نوشت.